Saturday, January 1, 2011

rintihan hati seorang hamba Allah

Dengan nama Allah yg maha mendengar lagi maha pengampun.

sesungguhnya aku hanyalah seorang hamba yg daif pemikiran dan perasaan.
jd tunjukkanlah aku jalan dan bawalah aku ke jalan yg menujuMu.

aku manusia dan manusia sudah tentu ada perasaan dan akal.
mngapa aku mmpunyai sensitiviti seperti itu, tunjukkanlah aku jalan untuk mngawal perasaan itu dan bukan menentang fitrah itu.

sesungguhnya solatku,ibadahku,hidupku,matiku hanyalah untuk Allah swt.
semaikanlah ayat itu dlm hatiku, dan letakkanlah ia ditmpt teratas dlm hatiku supaya aku tidak akn lupa kpdMu ya Allah.

aku ingat perasaan itu telah hilang, tetapi bilaku lihat matanya, dia sprt menerangkan sesuatu, smoga apa yg aku fikirkan tidak tepat krn khuatir aku akn buat sesuatu yg memalukan diri dan memalukan org lain.

I admit that I do have feelings about her, as human being I try to control it and not destroy it. Oh Allah, please guide me and don't let me stray from you

aku tidak beberapa jelas dgn ilmu mnafsir atau mmbaca mata org itu. adakah itu satu kelebihan atau kesusahan ataupun satu tggungjwb. bila difikirkan balik, gelisah rasenye.

ya Allah, hanya Engkau yg mngenali diriku berbandng aku sndiri. Engkau juga lebih memahami hatiku berbanding hatiku sndiri. Jd, berilah petunjuk kpdku dan jgn biarkan aku dlm kehinaan disisimu.

biarlah aku nmpk hina dimata masyarakat yg tidak mnghargaiMu, tetapi aku nmpk mulia disisimu.

Wallahu'alam fi sawab.
Only You know what lies beyond and what lies within and what lies beneath. please show me the way, so I can become a balanced muslim in this world and afterworld, inshaAllah

No comments:

Post a Comment